Работата уж е само задължение, но всъщност често се оказва много, много важна част от живота ни.
И няма как да е иначе, щом прекарваме поне по 8 часа от деня си, посветени на нея. Затова и казват “Намери си работа, която да ти харесва, и няма да ти се наложи да работиш и ден през живота си”.
Истината обаче е, че колкото и да харесваме работата си, напрежението и умората си казват думата и имаме дни, в които нищо не върви както трябва.
За такива дни, когато работата не спори или пък напрежението е прекалено голямо, трябва да имате спасителен Slow Life plan - няколко малки “помощника”, които да ви напомнят, че все пак животът е по-голям и по-хубав от един служебен проект.
Изключете големите крадци на време
Осемте работни часа биха ни стигали идеално, ако знаем как да разпределяме времето си. Сред най-големите “крадци” са разговорите с колеги, дългите срещи и социални мрежи, в които влизаме уж за малко.
За всяка една от тези разсейващи дейности си определете точно време през деня - 10 минути сутрин с кафето и 10 минути следобед, когато наистина имаме нужда да си починем.
През останалото време се посветете на работата си и задачите.
Почивката е част от работата
За да сте работоспобни, имате нужда от качествена почивка на всеки два часа. Това обаче не означава клюки с колегите (те натоварват) или безцелно гледане на клипчета (защото не можете да се откъснете).
Хубавата почивка е кратка разходка около офиса, чаша вода или плод и дори, ако не се притеснявате, че някой ще ви види, няколко леки упражнения - протягане, няколко клека, размърдване на раменете и няколко повдигания на пръсти.
Нещо зелено, нещо лично
Има различни типове хора. Едни обичат да държат лични вещи на бюрото си, други искат да са строго корпоративни. При всички случаи обаче е хубаво да имате ваш елемент на бюрото, който да ви кара да се чувствате добре само с един поглед.
Едно вечно зелено растение или малък сувенир от последното ви пътуване ще ви помогне да не забравяте хубавата страна на живота.
Правилни приоритети
Това, което най-много ни натоварва на работа, са отношенията с другите хора. Когато се опитваме да се харесаме на всички, да впечатляваме и винаги да сме на ниво, е нормално да настъпи момент на умора, изнервеност или сблъсък на интереси.
Определете добре за себе си онези неща, които са ви истински важни - качественото изпълнение на задълженията, израстването в кариерата, истинските отношения с хората, и не се поддавайте на манипулации, които ви карат да се отклонявате от своите собствени принципи.