Интервю с новия Търговски и Маркетинг Директор на BLD - Ирина Кънева

Интервю с новия Търговски и Маркетинг Директор на BLD - Ирина Кънева

Ирина Кънева е новият Търговски и Маркетинг Директор на BLD. Тя се присъедини към компанията през месец май 2019 година и се зае с изготвянето на цялостната търговска и маркетинг стратегия, както и с управлението на всички процеси в отделите „Продажби“ и „Маркетинг“ в BLD. Тя има над 18 години опит в сферата на маркетинга и продажбите, заемайки ръководни позиции в структурите на различни български и международни компании в retail и real estate сектора. Сред тях са Бела България, ВП МАРКЕТ, PIKADILI и Ceres Management Services.

Прочетете цялото интервю с Ирина Кънева тук.

Как се чувствате като част от екипа на BLD?

През последните 6 години се занимавах с управлението на търговски център и бизнес парк – една изключително динамична среда, поради което очакванията ми бяха, че в BLD оборотите ще са малко по-бавни и проектите няма да провокират до такава степен моята креативност. Изненадата ми обаче беше голяма, защото се оказа, че  всеки проект от портфолиото на BLD e различен и изисква диференциран план и подход. Работата тук е предизвикателство и ми дава възможността едновременно да се опра на дългогодишния си опит, но и да уча нови неща за бранша всеки ден. Още по-голяма изненада обаче се оказаха екипът на компанията и микроклиматът в офиса. Трябва да призная, че за първи път попадам сред хора, които наистина изповядват еднакви ценности и са обединени от идеята непрекъснато да добавят стойност към имиджа на компанията. Първото ми представяне в екипа беше на една от регулярните бранд срещи на компанията, по време на която всички служители участваха в дискусия за това как да се облагороди средата около офиса и проектите на BLD. Работеше се също за това да се подобри атмосферата на работа в екипа. Тогава осъзнах огромната разлика между всички места, за които съм работила досега и BLD. Без да преувеличавам, мога да кажа, че за мен е чест и удоволствие да съм част от този екип и тази компания. Тук се почувствах като у дома си още в първите седмици. Не е за вярване, но ние в BLD боядисваме огради, катерим върхове заедно, строим пясъчни замъци, организираме барбекюта, подкрепяме благородни каузи, имаме споделена библиотека в кухнята и кутия за добри думи в офиса. Малко компании могат да се похвалят с такава сплотена общност.

Какви са целите и приоритетите, които са заложени пред екипа на BLD?

Стратегически фокус на компанията за 2019 година е поддържане на обем от 300 апартамента годишно и стартиране на 4 нови проекта, сред които са и фази две на МОNА и Sofia Slow Life District. В етап на подготовка сме на концепция за поддържка на сградите на BLD за период от поне 3 години, както и концепция Build to rent – запазване на собствеността на част от готовите апартаменти в наши проекти, с цел отдаване под наем.

Резултатите на компанията са впечатляващи. По данни за изминалата година BLD e лидер по проекти в строеж сред компаниите в бранша (4 проекта, с 556 апартамента - РЗП 89 982 кв. м.) и на втора позиция по брой реализирани проекти изобщо. През 2018 година BLD завърши с 282 продадени апартамента на стойност 39 милиона EUR, един реализиран проект -  КRISTA, 4 стартирани нови проекта – МОNАSecret Gardens, Sonata, Sofia Slow Life District и 5 придобити парцела, които ще осигурят работа на компанията за следващите 4 години.

Когато говорим за приоритети, важно е да се отбележи, че те не са свързани само с финансови резултати, пазарни дялове и цифри. Брандът държи на ценности, които сме заложили в целите си, които ще ни разграничат от конкурентите в сектора и дългосрочно ще добавят стойност към репутацията на компанията на пазара. В BLD не просто строим сгради, а се стремим да изграждаме домове. Мечтаем да преобразим всеки квартал, в който влизаме и да създадем условия за спокоен и добър живот. Това, че подхождаме с внимание към всеки детайл, създава предпоставки клиентите ни да инвестират в дом, който могат да оставят на внуците си. Именно сигурността, която компанията предлага, печели уважението на партньори и клиенти. Вярваме, че устойчивият бизнес се основава на откритост и честност и когато сме коректни, развиваме не само нашия бизнес, а и целия сектор. Тук компромиси не са допустими, затова стоим зад качеството във всеки етап от реализиране на проектите си. В тази връзка, приоритетите на компанията и бранда ни са да превърнем BLD в синоним на добра инвестиция в собственото бъдеще и да оформим общност от хора, които се грижат за подобряване на средата, в която живеят.

Какво определя един имот като "луксозен" днес? Трудно ли е да се отговори на високите изисквания на платежоспособния купувач у нас?

Луксозните недвижими имоти изглеждат различно на всеки пазар, тъй като оценката им е в пряка зависимост от редица критерии - конкретния район, ключовата инфраструктура, удобствата, които имотите предлагат, както и средата, която могат да осигурят. Но основната разлика е, че наистина луксозните имоти са предназначени за определен кръг от хора, които поддържат висок жизнен стандарт, с който идва и желанието им за по-сигурен, защитаващ личния живот и отговарящ на този стандарт имот. Намирането на подобно място в София става все по-голямо предизвикателство.

Затова и проектът Secret Gadrens за нас е урок по луксозно строителство. В BLD вярваме, че успешните хора обръщат повече внимание на детайлите и не правят компромис с чувството за дискретна сигурност, правото на уединение и общото преживяване, което техният дом ще им даде.

Какво отличава Secret Gardens от останалите нови проекти в града?

Много са нещата, които отличават Secret Gardens от останалите проекти на пазара. На първо място – локацията. „Галичица“ 33 е отличен адрес в най-аристократичната и тиха част на Лозенец. Общата зелена площ, включваща градините и самостоятелните дворове е над 3500 кв. м, което превръща Secret Gardens в комплекса с най-голямата градина в Стара София. Проектът въплъщава мечтата за идеален дом, в който са приложени съвременни решения като: просторно хотелско лоби, соларни панели за електрозахранване в общите части и градините, подземни гаражи, фасада от естествен камък и филтри за пречистване на питейната вода. Комплексът е с ограничен достъп и денонощна рецепция, а апартаментите са светли и просторни, с френски прозорци и отделни кухни. Отоплението и климатизацията на всеки апартамент са решени с индивидуални термопомпи, а към прозорците ще са монтирани и електрически външни щори и комарници. Мога още дълго да изброявам предимствата на Secret Gardens, но ако трябва да обобщя в едно изречение – с този проект ние продаваме различен начин на живот и усещане за комфорт, спокойствие и изискан лукс.